Organizowanie zajęć mających na celu usprawnianie bądź naukę funkcji samoobsługowych osób z autyzmem, należy do jednych z głównych zadań podejmowanych w ramach codziennej terapii w naszej placówce. Celem tych oddziaływań jest wyposażenie uczniów w takie umiejętności i sprawności, aby jak najlepiej byli przygotowani do realizacji zadań życia codziennego.
W szczególności należy dążyć do ukształtowania umiejętności samoobsługi w następujących dziedzinach:
- Opanowania czynności fizjologicznych z pomocą i bez pomocy,
- Pielęgnacji i higieny osobistej,
- Ubierania i rozbierania się (stosownego do pogody, pór roku, okazji),
- Estetycznego spożywania posiłków oraz prób przygotowania prostych posiłków,
- Dodatkowych umiejętności, np. sprzątania po sobie, stosowania sztućców, używania form grzecznościowych itp.,
- Organizacji czasu wolnego.
Wymienione wyżej cele mogą być osiągnięte poprzez prowadzenie systematycznych oddziaływań uczących samoobsługi, dostosowanie ich do możliwości każdej z osób przy ścisłej współpracy z domem rodzinnym.